Terkini Dan Sensasi

Koleksi Berita Semasa Dan Info Menarik

Wanita mengaku anak kerja Jawi


KUALA LUMPUR: “Tak perlu tangkap saya, anak saya juga anggota Jawi,” itu alasan seorang wanita berusia 30-an yang ditahan kerana disyaki khalwat bersama pasangannya dalam Operasi Bersepadu Cegah Gejala Sosial oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) di sekitar hotel murah di sini, awal pagi semalam.

Pasangan wanita terbabit, lelaki warga pakistan pula memberi alasan mereka sudah berkahwin tetapi gagal menunjukkan dokumen berkaitan apabila diminta.

Ketika serbuan dilakukan di rumah tumpangan di Jalan Petaling, wanita itu pada mulanya bersembunyi di dalam tandas dan mengunci pintu bilik dari dalam.

Selepas dipaksa akhirnya wanita itu keluar dan berkata Jawi tidak perlu menangkapnya kerana anak bertugas sebagai pegawai Jawi, namun alasan itu gagal melepaskannya daripada dikenakan tindakan.

Dalam serbuan ke hotel lain, penguat kuasa dikejutkan dengan aksi “selimut berdiri” sebelum mendapati terdapat seorang gadis yang bersembunyi di dalamnya.

Gadis itu yang malu kerana tidak memakai baju menutup badannya dalam selimut selepas bilik yang dihuninya bersama pasangannya diserbu. Dia yang menangis teresak-esak merayu agar dilepaskan, namun tindakan tetap dikenakan terhadapnya.

Dalam operasi yang bermula jam 11 malam itu, keseluruhannya enam pasangan ditahan kerana disyaki berkhalwat manakala 24 kutu rayau ditahan dalam operasi bersama antara Jawi dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Jurucakap Jawi ketika dihubungi berkata, pasangan yang ditahan akan didakwa mengikut Seksyen 27, Akta 559 (a)(b), Akta Kesalahan Jenayah Syariah 1997 yang membawa hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda maksimum RM3,000, jika didapati bersalah.

-METRO

1 comments:

Unknown said...

hahaa..elok gak macik tuh..patut die ckp "x perlu tangkap..saye orang jawi gak..nanti saye menyerah ar..sume buleh balik skang.." hahaha

Post a Comment

Ada pendapat? Sila tinggalkan komen anda.
Gunakan bahasa yang sopan.
Terima kasih.

Followers

Shoutbox


ShoutMix chat widget