Terkini Dan Sensasi

Koleksi Berita Semasa Dan Info Menarik

MDV sasar biayai 60 syarikat


KUALA LUMPUR - Malaysia Debt Ventures Berhad (MDV) menyasarkan sebanyak 60 sehingga 70 syarikat baru yang menceburi sektor teknologi maklumat dan komunikasi (ICT), bioteknologi serta teknologi baru memohon dana yang diperuntukkan setiap tahun.

Menurut Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutifnya, Md. Zubir Ansori Yahaya, ini dapat dilihat daripada permohonan yang diterima bagi tempoh sepanjang bulan April sehingga 30 September tahun ini sebanyak 43 permohonan telah diluluskan dengan melibatkan nilai pembiayaan sebanyak RM433 juta.

"Sejak ditubuhkan pada tahun 2002 sehingga bulan Jun 2009, MDV telah mengagihkan lebih daripada RM3.43 bilion kepada 378 syarikat tempatan,'' katanya ketika ditemui Kosmo! di sini baru-baru ini.

Mengakui kini lebih banyak pihak mengenali MDV, beliau berkata, pihaknya akan terus terlibat dalam pelbagai seminar dan simposium untuk mempromosikannya pada masa depan.

"Kami menyediakan pelbagai penyelesaian pembiayaan yang inovatif, memberikan khidmat nasihat untuk membantu perkembangan suatu perniagaan dan menyokong inisiatif kerajaan," jelasnya.

0 comments:

Post a Comment

Ada pendapat? Sila tinggalkan komen anda.
Gunakan bahasa yang sopan.
Terima kasih.

Followers

Shoutbox


ShoutMix chat widget