Terkini Dan Sensasi

Koleksi Berita Semasa Dan Info Menarik

Dua sahabat ke tali gantung

KUANTAN - Dua sahabat dihukum gantung sampai mati oleh Mahkamah Tinggi di sini semalam selepas didapati bersalah mengedar dadah jenis methamphetamine seberat 70.25 gram empat tahun lalu.

Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Mariana Yahya menjatuhkan hukuman itu selepas mendapati pihak pendakwa berjaya membuktikan kes di bawah Seksyen 39B(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952.

Tertuduh, Ahmad Zuhaidi Ali, 29, dari Balok Makmur, di sini dan Azmiezal Ismail, 28, dari Kampung Baru Jalan Santong, Paka, Terengganu didakwa secara bersama melakukan perbuatan itu semasa sekatan jalan raya di Kilometer (KM) 46, Jalan Kuantan-Kemaman kira-kira pukul 1.15 petang, 6 Julai 2005.

Ahmad Zuhaidi yang telah berkahwin, bekerja sebagai juruteknik 'firewatch' dengan sebuah syarikat petroleum manakala Asmiezal, seorang pekerja kontrak dituduh di bawah Seksyen 39B(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan.

Asmiezal yang masih bujang pula turut dipenjara 24 bulan bermula dari tarikh dia ditangkap kerana memiliki 0.70 methamphitamine di bawah Seksyen 12(2) akta sama.

Dalam penghakimannya, Hakim Mariana menyatakan peguam bela kedua-dua tertuduh gagal mewujudkan suatu keraguan dalam kes berkenaan.

-KOSMO

0 comments:

Post a Comment

Ada pendapat? Sila tinggalkan komen anda.
Gunakan bahasa yang sopan.
Terima kasih.

Followers

Shoutbox


ShoutMix chat widget